International Council of Shopping Centers är mitt uppe i en förändring. En av förändringarna innefattar namnet.
I en ny rapport har man grävt djupare i ökningen av food & beverage och vad det betyder för kundupplevelsen i köpcentrumen.
Handlare som har butiker har också mer trafik online. Man attraherar dessutom nya kunder och kännedomen om varumärket ökar. Det visar en ny studie.
Digitalisering, ökad konkurrens och ett förändrat konsumentbeteende gör att intresset för det traditionella köpcentrumet sviktar.
Konsumenterna älskar teknik i butik. Man vill använda den för att få mer information och erbjudanden – men också för att kunna klara sig på egen hand. En ny undersökning avslöjar vad man efterfrågar.
Fler konsumenter besökte europeiska köpcentrum under 2014 jämfört med året innan. Det visar en färsk kartläggning som ICSC har släppt i dagarna.
Den franske köpcentrumutvecklaren Jean-Louis Solal har avlidit.
Försäljningen steg i oktober enligt International Council of Shopping Sentres.