Nelly förstärker sin ledningsgrupp med Maria Segergren som har rekryterats som inköpschef.
KappAhl har öppnat en ny central kundtjänst för samtliga försäljnings-kanaler. Det innebär att man bland annat inkluderar chattar och sociala medier.
KappAhl erbjuder nu sina kunder betalningslösningar via mobilen även i butik. Kunden kan välja att avsluta sitt köp genom att betala via Klarna In-Store, direkt vid köptillfället eller via faktura.
Fram till dess att nya finansdirektören Peter Andersson tillträder i april kommer Tommy Svensson att leda det finansiella arbetet inom KappAhl-koncernen.
KappAhl har tillsammans med Ekoligens tagit fram galgar producerade av återvunnet papper. Nu används de för kedjans hållbara kollektion Limited Edition.
Anna Karin Holck har utsetts till ny direktör för Customer Experience i KappAhls koncernledning. Hon är KappAhls Sverigechef sedan 2013.
Peter Andersson har utsetts till ny finansdirektör i KappAhls koncernledning med tillträde senast under april 2018. Peter Andersson har arbetat i många år som finansdirektör för Lindex där han för närvarande är expansionsdirektör.
Newbie, KappAhls baby- och barnkollektionen i hållbara material, fortsätter att växa med butiker i Polen och Storbritannien. Även e-handel lanseras, till att börja med i Storbritannien.
Sedan mitten av augusti är Glenda Marevind KappAhls nya Brand & Marketing Manager. Glenda kommer närmast från mediebyrån MEC och har innan dess arbetat många år inom Lindex.
Under Fashion Week i Stockholm samlar modekedjan KappAhl in begagnade plagg som ska omvandlas till en ny limiterad kollektion