Första etableringen av Fritidsbanken i Stockholm och en pop up-butik på Stortorget. Det är några av inslagen i veckans nyheter om etableringar.
Klädvarumärket går utanför landets gränser och optikern lanserar nytt koncept. Det är några av inslagen i veckans nyheter om etableringar.
Snabbväxande modekedja till Göteborg och Hemmakväll återvänder efter två år. Det är några av inslagen i veckans etableringsnyheter.
Två svenska varumärken till shoppingdistrikt, ett samarbete för längre produktlivslängd och flytt av apotek. Det är några av veckans nyheter om etableringar.
Världsmästaren i Butikskommunikation (Visual Merchandising) 2022 har korats. Under fyra dagar visade nio ungdomar upp sina färdigheter.
Hon kommer närmast från Ica Fastigheter och har tidigare arbetat på ett flertal köpcentrum i och kring Stockholm.
Under våren öppnar ett nytt koncept inom dagligvaror. ”Det här är något vi inte har sett i Sverige förut”.
Verksamheten vänder sig både till gallerians unga besökare och dess företagare.
”För oss är det viktigt att ta ansvar”, säger affärsområdeschef Peter Brodd.
Nu får småföretagare i Stockholm chansen att exponera sina varor i Kista Galleria.