Levi's butik har försetts med ett nytt koncept. Här skapar varumärket en unik lokalanpassad upplevelse.
Levi's ska nu utforska hur AI kan bidra till att öka mångfalden i företagets visuella kommunikation.
Levi Strauss & Co utökar sitt befintliga samarbete med kedjan och lanserar hundratalet nya produkter för hemmet.
Upplevelser är ett buzzword inom retail, ingen tvekan om det. Här kommer ett till: Mikroupplevelser. Vissa menar att detta är framtiden för fysiska butiker.
MAPIC 2019. Varumärket synar konstant sitt butiksnät och anpassar det för att passa nya förutsättningar.
Direct-to-consumer fortsätter att vara en växande trend inom detaljhandeln. Levi's visar upp tvåsiffriga ökningar inom D2C och satsar nu på fler egna butiker.
Vi går från "Selling what we make" till "Making what we sell". Det sa Marc Rosen, chef för direct-to-consumer på Levi's, under World Retail Congress.
Den nya tidens titlar gör entré i näringslivet och detaljhandeln. Levi's rekryterar en Chief Strategy and Artificial Intelligence Officer. Hon kliver in i den högsta ledningen och ska stärka företagets position inför framtiden.
Det finns stora mängder kunskap om stil och passform inom företaget. När nu Levi's storsatsar på e-handel vill man dela med sig av detta. Man gör det via en chatbot som ger personaliserade upplevelser.
Butiken kommer att vara öppen under fem månaders tid. Inredningen har en industriell känsla över sig och i lokalen finns såväl råa tegelväggar som vita ytor. Butiken speglar väl det som Line 8 ska stå för – arv, funktionalitet och enkelhet.