Anna-Karin Dahlberg har utsetts till hållbarhetsdirektör för Lindex och ny medlem i koncernledningen. Hon tillträdde sin nya tjänst den 1:a februari.
Har lång erfarenhet av globala varumärken och har arbetat på ledande byråer i både Sverige och Nederländerna.
Har varit en del av Lindex sedan 2000 i flera olika designroller inom både dam, barn och underkläder.
Linda Olsson har utsetts till global marknadsdirektör på Lindex och medlem i koncernledningen.
Tillsammans har Emma von Brömssen och Lindex skapat en unik kollektion med nattplagg.
Lindex vill vägleda sina kunder till mer medvetna köp och inspirera dem till att bygga en hållbar garderob där alla plagg används.
Lindex har fått utmärkelsen ”Best Emerging Franchise 2020” på International Franchise Associations (IFA) årliga konferens.
I början av sommaren kommer produkter inom samtliga Lindex affärsområden – damkläder, barnkläder och underkläder – göras tillgängliga på Zalando.
Lindex går in som partner i ett nytt svenskt varumärke. Bakom varumärket står två av Sveriges mest kända reklamkreatörer.
Som ett led i Lindex arbete att skapa en holistisk varumärkesupplevelse samt ytterligare vässa kundupplevelsen har Lindex rekryterat Marie Paulsson som Creative Director.