Lululemon expanderar och Coop har öppnat två butiker med fokus på den nya konsumenten. Vi har sammanställt veckans etableringsnyheter.
Yoga- och sportvarumärket Lululemon kliver nu in i ännu en produktkategori.
Varumärket Lululemon lanseras på Zalando med ambitionen att den globala gemenskapen ska växa.
Varumärket Lululemon har haft en positiv utveckling under de senaste åren. Nu siktar man på att dubbla omsättningen.
Lululemon går in i ny kategori med en mission. ”Sportskor ofta är designade för män och sedan anpassade för kvinnor. Det passar inte oss alls”.
Lululemon lanserar två nya initiativ som ska bidra till att minska varumärkets miljöpåverkan.
Lululemon har nått sitt mål att fördubbla sin försäljning via e-handel. Man gjorde det tre år tidigare än beräknat.
Fysiska detaljhandelskedjor inleder samarbeten med inriktning på fitness i hemmamiljön.
Den fysiska manifestationen är väldigt viktig – nu definierar Lululemon vad butikens syfte ska vara i framtiden.
Wellnessvarumärket Lululemon håller fast vid sin strategi att växa via upplevelser i butik. ”VI har hela tiden haft omnikanal i tankarna”