En handlare vars butiksdröm äntligen blir verklighet och Rituals efterlängtade outlet-premiär. Det är några av inslagen i veckans nyheter om etableringar.
Den 5:e september öppnar varumärket sin fjärde butik i Stockholm. Satsningen är en del i strategin att öka närvaron ytterligare i Sverige.
Butikskonceptet vill erbjuda en levande och ständigt föränderlig retailupplevelse. Nu presenteras höstens tillkommande varumärken och event.
Unibail-Rodamco-Westfield lanserar The Westfield Good Festival. Syftet är att bidra med kunskap och inspiration kring hållbarhet.
Polestar finns just nu på plats utanför köpcentrumet med sina elbilar. Här vill man träffa nya – och befintliga –kunder.
Fitnessvarumärket ICANIWILL öppnar en fysisk pop up i köpcentrumet Westfield Mall of Scandinavia.
Fredagen den 21 februari öppnar Decathlon sin nya butik i Westfield Mall of Scandinavia.
Köpcentrumet går för första gången in som partner till Melodifestivalturnén. Evenemanget blir nu en av köpcentrumets stora satsningar under 2020.
Sonos ser detta som ett nytt sätt att möta sina konsumenter. Butiken erbjuder fler leveransalternativ och ytan är flexibel för att lätt kunna förändras efter behov.
Marknaden ska utmana det traditionella sättet att möta konsumenten och fungera som en inspirationsplats där man kan dofta, smaka och uppleva produkterna på ett nytt sätt.