Det svenska varumärket säljer högkvalitativa och handgjorda skor. Nu öppnar man en flaggskeppsbutik – och kan samtidigt checka av två tunga retailtrender.
Markus Tungården blir ny retailuthyrare. Han ersätter Lena Rune som blir centrumchef för Mood Stockholm och retailansvarig för Mood District.
Varumärket har burits av bland annat kronprinsessan Victoria och världsartisten Madonna. I dag öppnar Maxjenny! en ny pop up-butik.
Företaget driver sedan 2013 träningsstudios i Stockholm där man erbjuder nischad gruppträning i mindre klasser. Nu i mars öppnar man en studio i Mood District Stockholm.
Nikolaj d’Étoiles öppnar en butik i Mood Stockholm. Företaget ser etableringen som ett viktigt komplement till den digitala satsningen man gör.
I dag öppnar Love Warriors sin första fysiska butik. Det är en konceptbutik som ska utgöra ett inspirerande komplement till varumärkets e-handel.
Bröderna Johan och Ludvig Jureskog siktar på att skapa en hållbar kedja med 60 restauranger. I mars öppnar den första i Stockholm som en del av ett helt nytt restaurangstråk.
Mood Stockholm inleder ett samarbete med Swedish Fashion Talents. Fysiska aktiviteter på handelsplatsen och digitalt innehåll ska synliggöra nya varumärken.
I början av 2018 öppnar Svenssons i Lammhult sina dörrar till en ny butik i Mood Stockholm. I det inredningskluster som växer fram vill man nu bidra med en hög servicenivå.
”The Pink Barbershop” har öppnat i Mood Stockholm. Alla intäkter från salongen går till Cancerfonden och svensk cancerforskning.