Sainsbury’s har valt att utöka satsa på en AI-baserad helhetslösning för sin försörjningskedja.
Sainsbury's har öppnat ett nytt snabbt koncept skapat för stadsmiljöer. Inriktningen är servicehandel, man vänder sig till de som bor och verkar i området.
Dagligvarukedjan lyfta bort alla kassor från butiken och lät kunderna betala direkt i mobilen. Så här reagerade kunderna – och den egna personalen.
I ett test avlägsnar Sainsbury’s alla engångspåsar av plast i fruktavdelningen. Kunderna kan ta med sig egna kassar eller köpa ett miljövänligt alternativ.
Dagligvarukedjan har skapat en traditionell "butchers shop", men man erbjuder bara plantbaserade produkter.
Matkedjan vässar nu sitt erbjudande med ett mer trendinriktat och oftare uppdaterat sortiment. Inspirationen hämtas in från världens ledande modescener via ett helt nytt team.
Dagligvarukedjan planerar nu att disponera om gångarna och produkterna i butiken. Anledningen är att man vill få kunderna att äta mer grönsaker och mindre kött.
Mat som annars skulle slängas säljs nu i en lagerlokal. Kunden betalar vad man vill och kan. Succén var omedelbar för landets första Waste Supermarket.
Att tre tunga varumärken går samman och kompletterar varandras utbud ska driva försäljning i flera kanaler. För dagligvarukedjan, där samarbetet ryms, har sortimentet helt plötsligt växt till 90 000 artiklar.
Drygt 130 år efter att kedjan införde hemleveranser av mat via bland annat cykel är det dags igen. Leveransen ska ske inom en timme efter köp från någon av de medverkande testbutikerna.