Utökade skärgårdsleveranser, en buffet av second hand och lek samt en omprofilering av Innerstan. Det är några av veckans etableringsnyheter.
En driftig 32-årig entreprenör har gjort Sverigepremiär och Abba öppnar pop up. Vi har sammanställt veckans etableringsnyheter.
Under det kommande året öppnar fem nya sociala matbutiker i Sverige när Matmissionen expanderar.
För att möta den minskade försäljningen – orsakad av coronaviruset – väljer man att sälja utvalda varor via Instagram Stories. ”Ett spännande försök”.
Åhléns och Stadsmissionen genomför i april en digital kampanj till förmån för Stadsmissionens skyddade boenden för kvinnor som utsatts för våld i nära relationer. För varje produkt man säljer online skänks en likadan vara till boenden.
Snart öppnar Örebro Stadsmission sin butik i centrala Örebro.
Att skapa ekonomiskt utrymme för människor i ekonomiskt utsatthet, möjliggöra arbetsträning och bidra till att minska onödigt matsvinn. Det är målen med Matmissionen, Nordens första Social Supermarket, som Stockholms Stadsmission öppnar i dag, tisdag.
En matbutik som hjälper människor i ekonomisk utsatthet och tar tillvara på matsvinn. I höst blir det verklighet då Stockholms Stadsmission i samarbete med Axfood öppnar Nordens första Social supermarket. Axel Johnson är medfinansiär.