Gränsen mellan digital och fysisk handel har suddats ut. Det konstaterar Svensk Handel som nu går samman med dotterbolaget Svensk Digital Handel.
En ny rapport sammanfattar kännetecknen för de mest mest framgångsrika inom kundupplevelser – så kallade CX Champions.
E-handeln växter med 16 procent under andra kvartalet. Allt fler erbjuder fria returer.
Den svenska e-handelns omsättning ökade med 53 procent under 2021 års första kvartal.
Sex av tio planerar att köpa minst en julklapp på nätet och det totala värdet på alla e-julklappar väntas uppgå till 10,6 miljarder.
E-handeln i Sverige fortsatte att öka under 2018. För första gången kan den årliga rapporten E-barometern även visa regionala siffror på hur svenskarna e-handlat länsvis. Här är hela listan.
Försäljningen av dagligvaror online ökade under 2017 med 19 procent. I en ny rapport från Svensk Digital Handel spås en ökning med 25 procent under 2018. Kedjornas click and collect anses vara den största katalysatorn.
Den svenska detaljhandelns försäljning av varor över internet ökade med 16 procent under tredje kvartalet 2015. Det framgår av e-barometern .
E-handeln växer så att det knakar, inte minst i Sverige. Jonas Ogvall, VD på Svensk Digital Handel, ger här sin syn på näthandelns utmaningar i en ständigt föränderlig detaljhandelsvärld.