Vad gör ett varumärke hett? Hur behåller man sin coolhetsfaktor i dagens snabbt föränderliga värld? Här är några avgörande ingredienser.
Ett rekordstort antal ungdomar bor kvar hemma hos föräldrarna. Sparade pengar läggs bland annat på inköp av lyxprodukter.
Tiffany & Co har ett klassiskt flaggskepp på Femte avenyn i New York. Butiken genomgår just nu stora förändringar för att stärka upplevelsen.
Försäljningen på flygplatser ökar dramatiskt och efterfrågan på nya retailyta är större än tillgången. Ett europeiskt land finns bland de marknader som spås öka mest.
På den västra sidan av Manhattan i New York har en ny destination öppnat. I detta mixade projekt möts man av 100 000 kvadratmeter detaljhandelsyta på sju våningar samt ett spektakulärt konstverk. Detta är utan tvekan en av årets största händelser i köpcentrumvärlden. Se bilderna här!
Snabbfotade retailers med ett tydligt DNA och unikt erbjudande är framtidens vinnare. En färsk studie kartlägger trenderna som driver tillväxt.
Det finns ett direkt samband mellan kundupplevelsen och den faktiska försäljningen. Det visar en rapport som listar kedjorna med bäst kundupplevelser.
Den fysiska handeln handlar mer och mer om upplevelser. Här är sju modebutiker värda en omväg i London – och dessutom: redaktionens egna bonustips.
Tiffany har för första gången någonsin inlett ett samarbete med en annan detaljhandelsaktör. Nu släpper man tillsammans med Dover Street Market en kollektion som man döpt till "Out of Retirement".