Walmart satsar stort på att öppna nya och utveckla befintliga butiker. Fokus är satt på storformat i ”Framtidens butik”.
Med automatiserade fulfillment centers bäddar kedjan för snabba leveranser – och utökar butikernas användningsområde.
Retail media networks är en av årets största internationella snackisar. Här finns stora affärsmöjligheter – även för den fysiska handeln.
Ambitionen är att erbjuda en ”inkluderande, omslutande och personaliserad” digital upplevelse som efterliknar fysisk handel.
När kunderna nu återvänder till butikerna vill kedjan förlänga besöket och uppmana till nya upptäckter. Så här ska det gå till i det nya butikskonceptet.
Erbjuder kunderna exklusiva produkter och innovativa upplevelser på plats i butikerna.
Conversational commerce är hett. En ny startup använder SMS som försäljningskanal, utan traditionell e-handel.
Kunderna har sagt sitt gällande Buy Online Pickup In Store. Detta är lösningen man efterfrågar.
Att världens största kedja satsar på live shopping via TikTok är ett tydligt tecken. Själva framhåller kedjan en avgörande sömlös funktion.
NRF 2021. Judith McKenna, internationell VD på Walmart, berättar om kedjans Covid-strategi.