Kedjan automatiserar nu hanteringen av onlineordrar på plats i butik. Ny yta har tillförts för det automatiserade plocket av dagligvaror.
Med hjälp av VR har kedjan gjort utbildningen tillgänglig för samtliga butiker. Den upplevelsebaserade träningen har redan gett positiva effekter.
Världens största detaljhandelskedja Walmart var till synes oövervinnerlig, men hamnade i trubbel. Nu står Amazon inför samma öde – här är sex anledningar till detta.
Kedjan lanserar nu en tjänst som ska addera en ny dimension till e-shoppandet. Ett 70-tal inredningsartiklar presenteras virtuellt i 3-D och i en relevant miljö.
Kedjan har i hemlighet skapat ett helt nytt koncept där man just nu testar både nya strategier och ny teknik. Sortimentet är fokuserat kring färskvaror och färdiga rätter enkla att ta med.
Temperaturen i dagligvarukedjornas modeavdelningar har stigit avsevärt. Reflektionen är gjord ur ett brittiskt perspektiv, men även i Sverige har vi sett samma tendens.
Den digitala försäljningen ökade hos kedjan med 33 procent under det senaste kvartalet. Företaget förändras nu från insidan för att bli ännu snabbare och mer digitalt.
Utrustade med mobila kassaenheter hjälper man kunderna med betalningen.
Ska göra kundens inköpsrunda i den fysiska butiken både snabbare och roligare.
Med hjälp av en robot som susar genom gångarna ska nu världens största kedja göra sina butiker mer bekväma och lätta att handla i. Man tror på en kombination av människor och ny teknik.