Köpcentrumkedjan har inlett ett samarbete med ett företag som specialiserar sig på VR-baserade upplevelser. Tillsammans ska man skapa anläggningar i 25 köpcentrum. Ett av dem finns i Stockholm.
Köpcentrumet antar verkligen utmaningen att skapa upplevelser. Man siktar nu på att bli en ledande destination för events, konserter och underhållning.
Nu har Unibail-Rodamco offentliggjort förvärvet av Westfield. Den nya gruppen beskrivs som en världsledande utvecklare och operatör av shoppingdestinationer.
Det redan gigantiska köpcentrumet växer så det knakar. Ägarna investerar stora summor i den expansion som nu pågår. Centrumet har under sina tio år stått för en rad innovationer.
E-handeln har kapat köpcentrumets dragplåster nummer ett – bekvämlighet. Nu måste man pånyttföda verksamheten och hitta nya erbjudanden. Här är de tyngsta ingredienserna i framtidens köpcentrum.
H&M Flyttar sin nuvarande butik i köpcentrumet, den nya som öppnar i slutet av april blir den största på marknaden med sina 5 000 kvadratmeter.
Bilvarumärken blir en allt vanliga syn inom retail. Ford höjer innovationsnivån med en nyöppnad ickebutik i årets mest omtalade köpcentrum.
Varumärket har en anrik historia med rötterna i Ryssland. Nu har man – i ett mycket omtalat köpcentrum – öppnat ett nytt flaggskepp som för arvet in i en hypermodern retailmiljö.
De traditionella fysiska butikerna jagas av e-handelns framsteg. Nu hoppas man att ny teknik och bättre kundupplevelser ska vara vägen framåt. Här är fem tekniktrender i butik att hålla koll på.
Med hjälp av RFID-teknik och digitala skärmar följer hunden efter besökaren i centrumet. Kampanjen visar på nya möjligheter, men också på ett behov av digital infrastruktur i köpcentrumen.