Stacky’s erbjuder växtbaserad mat gjord på svenska råvaror. Nu ska man – från att ha sålt mest direkt till kund – växla upp och utöka antalet återförsäljare. En ny försäljningschef har rekryterats.
Stacky’s säljs i nuläget på ett antal restauranger runtom i Sverige. Försäljning sker även direkt till konsument genom Stacky’s webbshop.
Nu satsar bolaget på att öka antalet återförsäljare och kunder, därför har man rekryterat Mårten Göthberg som säljansvarig.
Utvecklade besöksmål på Österlen
Mårten Göthberg kommer närmast från IT-branschen där han främst arbetat med nyförsäljning till större organisationer och förvaltning av nyckelkunder.
Mårten har också varit säljande VD för Olof Viktors bageri under drygt tio år, där han tillsammans med ägarna utvecklade det starka varumärket och besöksmålet på Österlen i Skåne.
– Under hösten kommer vi att växla upp med ytterligare försäljningskanaler och en bredare portfölj av produkter. Vi är därför glada över att ha Mårten ombord med all hans erfarenhet och kunskap, säger Stefan Olsson, medgrundare och VD för AgentVegan som står bakom Stacky’s.
Säkra volymhöjande affärer
Mårten ska stärka Stacky’s på säljsidan men tillför också, enligt företaget, erfarenhet inom produktion och struktur när verksamheten skalas upp.
– Det är kul att vara tillbaka i matsfären och jag ser fram emot att ta med mig mina tidigare erfarenheter in i Stacky’s och de projekt som ligger framför oss. Mitt fokus kommer ligga på att säkra volymhöjande affärer och säkerställa att fler restauranger både inom den privata och offentliga sektorn kan sätta Stacky’s på menyn, säger Mårten Göthberg.