Victor Malmqvist kommer närmast från Eightmood där han under fyra år har arbetat som VD och CFO. Han ansvarade där bland annat för lanseringen av varumärket Daily Elegance och introduktionen av Eightmood på den nordamerikanska marknaden.
Victor är utbildad civilekonom vid Lunds universitet och Copenhagen Business School och har tidigare jobbat som affärsutvecklare och inköpare.
Stolta grundare
”Vi är oerhört glada och nöjda med rekryteringen av Victor, som har viktig erfarenhet inom detaljhandelns alla led, e-handel och ledning av ett bolag i kraftig tillväxt. Med Victor får vi in en stark entreprenör i bolaget som kommer fortsätta utveckla organisationen med fokus på tillväxt i butik och på webben”.
Det konstaterar Björn Frick och Barbro Berggren Pålman, grundare och ägare av Posh Living, i ett pressmeddelande.
Läs även: ”Vi bygger inte butiker, vi suddar ut gränser”
I nuläget har Posh Living tre butiker i Stockholmsområdet (Mood-gallerian, Sveavägen, och Steninge Slott) men verksamheten växer snabbast på webben. Företaget har nyligen introducerat en inredningsverksamhet för såväl företag som privatpersoner.
Ska stärka varumärket
– Posh Living har utan tvekan Sveriges snyggaste möbel- och inredningsbutiker och det är verkligen ett privilegium att få jobba med så kreativa och duktiga människor, säger Victor Malmqvist.
– Mitt uppdrag är tydligt; att fortsätta öka försäljningen och att ta marknadsandelar genom att stärka Posh Livings varumärke och vårt unika koncept.