E-handelsföretaget delar med sig av relevant innehåll i tunnelbanan. Budskap och bilder anpassas i realtid efter det lokala värdet.
Två år av e-handel har lett till höjda förväntningar på upplevelsen i fysiska butiker. Ett exempel är den ökade efterfrågan på användargenererat innehåll.
Skovarumärket Hoka gör entré i den fysiska handeln med ett globalt butikskoncept. Se bilderna från miljön som ska inspirera och samla märkets community.
När kunderna nu återvänder till butikerna vill kedjan förlänga besöket och uppmana till nya upptäckter. Så här ska det gå till i det nya butikskonceptet.
Under de senaste åren har amerikanska Allbirds utvecklat sitt sortiment. Även den fysiska närvaron utökas med nya butiker.
Kedjans satsning på live video shopping är en del av ett övergripande arbete med att skapa en sömlös shoppingupplevelse.
Butiksverksamheten är egentligen avvecklad. Men nu har företaget renoverat sitt flaggskepp – en anrik gourmetpärla mitt i shoppingdistriktet.
”Samarbetet gör att kunderna kan spara tid eftersom de hittar både matprodukter och sportutrustning på ett och samma ställe”.
Amazon erbjuder personalisering, bekvämlighet och rekommendationer baserade på AI. ”Det bästa av digital och fysisk handel”.
Med sina tematiserade upplevelser har företaget lyckats locka hela familjer. Inom kort öppnar man två nya butiker, varav en är ett flaggskepp.