Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken.
Svensk design, mer shopping och lyxigt fika. Birka Cruises har invigt sitt nya upplevelsedäck
Kedjans hypermarket har förvandlats till en destination för matälskare. I fokus står mat och socialt umgänge. Alla aspekter av kundupplevelsen har designats.
Fast Retailing äger ett flertal modevarumärken, bland annat Uniqlo. Nu lanserar företaget en framtidsbutik utan produkter på hyllorna.
Apple är kända för sina spektakulära butiker i storslagna lokaler. Det senaste flaggskeppet påminner om en paradvåning från svunna tider.
Livsstilen central i ny butik. I sitt flaggskepp i Coal Drops Yard är varumärkets erbjudande skräddarsytt för de lokala förutsättningarna.
När kunden riktar sin mobilkamera mot skyltfönstret och på vissa platser i ljusgården kommer figurerna i skyltningen till liv.
Nya digitalt baserade tjänster och en butik som anpassas efter de lokala kundernas önskemål och beteende. Nike har öppnat att nytt responsivt flaggskepp.
Retail flyttar in på kontoret. Ett av delningsekonomins mest kända ansikten inleder nu ett samarbete med en disruptiv kraft inom den nya tidens arbetsplatser.