
Shabnam Bolger har utsetts till strategi- och affärsutvecklingschef och Johanna Eurén blir marknadschef på Willys. Detta i samband med att en omorganisation nu genomförts. Båda rollerna kommer att ingå i Willys ledningsgrupp.
I höstas togs beslut om en ny organisation inom Willys. Man delade upp den tidigare marknadsavdelningen i två nya enheter:
• En strategi- och affärsutvecklingsavdelning med ansvar för e-handel, kundprogram, strategi och digital utveckling.
• En marknadsavdelning med ansvar för varumärke, marknad, kommunikation och hållbarhet.
Nu är rekryteringen av chefer till respektive avdelning avslutad. Shabnam Bolger, nuvarande e-handelschef på Willys, har utsetts till ny strategi- och affärsutvecklingschef. Johanna Eurén, nuvarande kommunikationschef på Willys, har utsetts till ny chef för marknadsavdelningen.
– Willys har högt ställda målsättningar för att fortsätta växa och ta marknadsandelar under kommande år. Rekryteringen av Shabnam och Johanna säkrar kontinuitet och med sina långa och breda erfarenheter inom bland annat digital utveckling, e-handel, kommunikation och varumärke blir de viktiga bidrag till att säkra fokus, skärpa och hög utvecklingstakt, säger Nicholas Pettersson, VD på Willys.
Den nya organisationen gäller från 1 mars.