Wolt Sverige rekryterar till flera tunga poster och vill på så sätt stärka sin organisation för både försäljning och kommunikation. Dessutom satsar man på teknikhubbar i två städer.
Företaget har rekryterat Lotta Onajin som ny försäljningschef i Sverige. Hon kommer närmast från Daniel Wellington, där hon var ansvarig för transformeringen av företagets globala marknadsavdelning med fokus på effektivisering av kanaler och resurser.
Optimerar innovativa tjänster
Lotta har tidigare varit med och utvecklat den digitala banken Majority, ett finansiellt app-baserat medlemskap riktat mot migranter i USA.
– Jag drivs av att utveckla och optimera innovativa och moderna tjänster och bygga starka varumärken som Wolts. Deras driv att vara en integrationsmotor och ta ett socialt ansvar går helt i linje med mina egna värderingar och jag är spänd på att se vad vi kan uppnå tillsammans, säger Lotta Onajin.
Ny kommunikationschef
I mars ansluter även Erik Lindham som kommunikationsansvarig för den svenska marknaden.
Erik har lång erfarenhet från kommunikationsbranschen från både byrå- och kundsidan och kommer senast från en senior roll som Informationschef på Ford Sverige.
– Det händer mycket i den här branschen och Wolt har en spännande resa framför sig. Min erfarenhet från både transportindustrin och från andra techbolag är en perfekt match med Wolt för att uträtta stordåd tillsammans, säger Erik Lindham.
Under hösten 2022 fick Wolt Sverige även ny VD när Johan Grönvall tog över rollen efter Carl Zetterqvist.
– Vår ambition är att fortsätta växa och skapa en hållbar och modern bransch rustad för framtiden. Rekryteringarna av Lotta och Erik rimmar väl med det och deras expertis ligger helt i linje med vår vision, säger Johan Grönvall.
I november 2022 gjorde Wolt även en stor satsning på produktutveckling och lanserade två nya tech-hubar i Stockholm och Tel Aviv.
Företaget anställer nu experter inom flera områden och utökar teamet med bland annat mjukvaruingenjörer, produktchefer, designers och dataexperter.